Bapu

Egy szimpatizáns beszámolója is megfelel elsőre ?

Reggel érdekes időjárásban készülődtünk. Rövid mez - rövid nadrág melett többségben volt a termó alsó / felső megoldás. MIKE korrekt csapatvezetőhöz méltóan elsők között érkezett a rajthelyre. Majd soban érkeztek a többiek. A 9 órás indulásnál csak a "renitensek" indultak a Gr.közül. Baloo rögtön elsietett egy Viktor nevü fiatalemberrel. Jól néztek ki , a mezőny legalacsonyabb , ill. legmagasabb tagja együtt... Mi 3 BVKK , 3 Gr.szimpatizáns , valamint Bitor - egy csoportban mentünk. Szokásunkhoz hiven az első Ep.-ig kemény tempóban , remek váltott vezetéssel haladtunk. Itt szives vendéglátás fogadott , amit illett nem tovább rohanva elfogadni. Egy kis bringázás után helyre állt a rend és újra kerékpározni kezdtünk.A vége elött kb. 15 km-rel egyezség alapján 2-2-2 főre szakadtunk , igy értünk be. Közben megérkezett totnes , berger , smartceke valamint pRof. A hirek szerint a többieknek kevés volt a 112 km , ezért kicsit rátettek...... Összességében megvoltam elégedve , jobban ment a tervezettnél. Időt nem irok - ez TT volt. Még valami , nagyon jó volt az útvonal - kis szintek , kevés autó !

 Baloo784

Tessék, itt az első beszámoló:-)

Kocsival érkeztem a tett helyszínére. Illetve előtte a Mária Valéria-híd tövében gyanúsan kék-narancssárgában pompázó, kerékpárokat igazgató egyedekre lettem figyelmes, így gondoltam illendő üdvözölni a csapatot. Utána már tényleg mentem nevezi. Kicsit korán érkeztem (8:20), mondták, hogy egy negyed óra múlva áll fel a rendszer. Addig megpróbáltam kitalálni, mit is vegyek magamra. Teljesen tanácstalan voltam. Végül 10 perccel 9 előtt egy fekete thermonadrág, egy ujjatlan futóbolondos és egy ujjas gruppettós mez mellett döntöttem, ezek tetejébe a thermobéléses gruppettós hosszúujjúval. Ja, meg kamásli a lábra, bézbólsapka és lájtosabb télikesztyű. Fázós vagyok, na. A rajtnál meg mindössze 9 fok volt.

9-kor igencsak nagy volt a mozgolódás, gondoltam megyek az elejével. Miután egy Németh Viktor nevű ifjú titánnal könnyedebb iramban is magunk maradtunk az elején, elkezdtük tolni rendesebben. A srác nem az a cidrizős. Volt rajta egy rövidujjú mez (amikor megkérdeztem, nem fázik-e, megnyugtatott, hogy vett alá trikót. Hm...) Viszont ennek értelmében neki muszály volt igen gyorsan bemelegednie, így rálépett a pedálra, és soha nem akart leszállni róla. Némiképp eltérő a stílusunk. Ő addig nyomja, amíg le nem fordul a bicajról, én már kissé megfontoltabban haladok, ha lehet. Hiába, a 11 évnyi korkülönbség. Ja, meg ő az 55 kilójával könnyen áll ki a nyeregből az emelkedőkön, nekem attól csak az egekbe szökik a pulzusom, gyorsabb nem leszek. Habár eredetileg úgy gondoltam, emelkedők itt nem lesznek. Nagyok nem is voltak, csak sok kis hullám. Összejött belőlük a végére 400 méter szint. A felvidéki síkság trükkjei:-) Az első óra végén 32-es volt az átlagunk, az ellenőrzőponton gyorsan végignéztük a kastélyt (csodaszép volt, a szlovák sporttátrsak szerint néhány éve - " a szoci óta" - építették ujjá, addig talán még az ablakkeretek is hiányoztak. Bapuék kimondottan gyorsan jöttek utánunk. Ahogy saccoltam, akkoriban 30-es átlag fölött is lehettek talán. Ennyit a "megfontolt, kényelmes"tempójukról:-)

Sajnos közbejött egy vasúti sorompó, ahol vagy 5 percet vesztegeltünk, pont elég volt arra, hogy teljesen kihűljenek az izmaim. Utána néhány kilométeren át úgy mozogtam mint a berozsdásodott bádog favágó. Úgy féltávnál rázódtam helyre, akkor meg a 60 kilométernél elhelyezett ellenőrzőpont miatt kellett fékezni. A következő dombokon szép lassan agonizáltam Viktor mögött vagy 200 méterrel.

A második óra végén 64.5 kilométert mutatott az órám.

Akkor már a második banánomon és második power bar energiaszeletemen is túljutottam. Ez a második ragacsos undormány csodákat tett. Vagy megfordult a szél, vagy elkezdett lejteni, vagy mittudom én mi történt. A lényeg, hogy megint együtt mentünk, mi több én toltam elöl vagy 5 kilit 34 és 40 közötti sebességgel. Visszaértünk a Párkány felé vezető útra, onnan már végig hátszél volt.

Három óra elteltével 98.3 megtett kilométert jelzett az órám.

Kissé elkavartunk Madar után, így a helyes úttal párhuzamosan, egy jó minőségű, de autók által szinte egyáltalán nem használt betoncsíkon nyomultunk. Tudtam, hogy így hiányozni fog a 113 kilométerből vagy hat, ezért a végén nem fordultam be a gimnázium felé, hanem elindultam Kassa irányába. Akkor persze már a hátát sem láttam a kollégának, a végén elindult, mint akit puskából lőttek ki.

110 kilométernél úgy döntöttem, hogy nekiállok leveztni. Végül 115 kilométerre jött ki az egész 3:36 óra alatt. Ez nettó idő.

Összességében jó érzésekkel tömtem magamba a reggeliről megmaradt carbonaraszószos spagetti maradékát kézzel (evőeszköz nem akadt a helyszínen, otthonról meg nem vittem). Menet közben elfogyott három banán és három powerbar, valamint másfél liter mézes, enyhén sózott ásványvíz. Hogy azóta mit tömtem még magamba, azt most nem sorolnám fel.

Két érdekes adat még: az átlagpulzusom 142 lett, a max meg 158. Kicsit fáradt voltam a héten korábban elkövetett 10 órányi edzéstől, szerintem ezért nem ment följebb, de ezen nem bánkódom olyan nagyon:-)

Akik fél 2-ig célba értek, azokkal tudtam még beszélgetni, de aztán jönnöm kellett Dunaújvárosba. A nap fénypontja az volt, amikor a 3 éves fiamat megláttam az anyósomék utcájában a születésnapjára egy hete adományozott kis bringájával. Nagyon ügyesen nyomult, teljesen kész voltam tőle. Mondtam is, hogy még néhány év, és megyünk együtt túrázni:-)))

Baloo

 

 

ronintilla

Szeretném megköszönni mindenkinek (Maci, prof kösz a szélárnyékért, plusz különös tekintettel csiga papának és a 4-es boly többi tagjának) aki segített a Párkányi 100 km-es TT-n. Erős, sőt durva Forma1-es célzással: többek között az volt a gáz az erőhiányon kívül, hogy elb*tam a gumiválasztást és a képen látható bütyköst tettem fel, pontosabban lusta voltam feltenni másikat. Tipikus... :-( Ettől függetlenül nem bántam meg! Üdv. mindenkinek! :-)

 

koller andor

Hát igen. Nekünk 126 lett. Jártunk : Muzslán meg a Duna-parton aztán Búcs-on is. Egyiket sem kellett volna. Az utolsó 30km.-ert jól megnyomtuk, így valamit szépítettünk az átlagon. Majdnem 27-vagy 28? lett.

 

Istyu48

Miattam történt a túlóra, levontam a konzekvenciát. Ezután egyedül megyek. Navigáljon mindenki magának, ahogy tud.

 

:-)))

 

maci124

Párkány:

Ez a vélemény a képzelet szülötte, bármilyen azonosság, hasonlóság, csak a véletlen műve lehet.


Azzal a céllal indultam, hogy egy jó nagy boly/csapat részeként, a tekerést, mint erőkifejtés, szép táj, jó idő, kedves emberek, kaland, na, ezt is meg tudtam csinálni, stb, összefésüljük az együttjátszás/alkalmazkodás/bolyozás élményével, elvégre egy saját mezzel többiektől megkülönböztetett társaság része lennék, vagy mi a fene.

Tudom, hogy művelt,kitanult ember először a jókat mondja és utána jön a " de", az is tompítva. Megfordítom.

Egy ilyen vegyes társaságot ( 5-6 monti/ 1-2 bütykös gumi, évi 100 és 1000 km -t tekerők, többi outi ) nehéz egyben tartani.

Kisérletet sem tettünk rá.
Egy laza túrán. TT-n.
Sörözés, knédlizés...hmm.

Volt egy hallgatólagosan elfogadott, 9:30 indulási időpont.
Elindultunk 9.24 -kor.
29-35km/h tempó az elején, teljes szétszakadás.
Annyira siettünk, hogy a legalább 4 pályás vasúti sinekre is ráhajtottunk, pedíg, már jó ideje piros volt és csillingelt.

A leszakadók példamutató ( szó szerint ) sörözéssel hívták fel a többiek figyelmét ezen visszásságokra. :)
Sikerrel.

Javaslataim:

Minden túrát kezdjünk a végén.
Fogadjuk el, hogy mindenki olyan tempót megy, amilyet akar, ha összejön a közös tekerés jó, ha nem, nem.

De ne vetítsünk ide a túra előtt.

Remélem senkit sem sértettem meg, ez nem személyekről szól. ( na)
Rendkívüli, szimpatikus emberekkel volt lehetőségem megismerkedni, tekerni.

Jövő héten, Fertőkörön, sztem próbáljuk meg újra.

Hazafelé Komáromban elsőbbséget adtam a zebrán átsétáló gyalogosoknak, hátulról egy srác megtisztelte a ventómat, fék nélkül, maradandó alakváltozást okozva.
Szerencsére nem lett sérülés, helyszínelés, nem én voltam a hibás, szerencsére.


 

solymi papa

Én például nagyon jól éreztem magam. Nem akartam egy grupist se megalázni, igy szerényen középen vagy hátul haladtam, Istyuékat is hagytam megszökni a vége felé. Az általam mért átlag azért nem mérvadó, mert a felemás nullázásnak köszönhetően az előző napi budapesti felvonulást is belemérte, amire inkább a kerékpáros vánszorgás kifejezés illik. Ennek fényében a 20 fölötti átlag a két napra nem tűnik rossznak. No és a lényeg, a képek:Párkány TT

Hali!

walterd

Párkány (kicsit megkesve, de nem voltam netkozelben.)

Szoval en nagyon elveztem. Szep taj, dimb-domb hullamvasut. Eleg alattomos, mert szt hinne az ember, hogy nem komoly de mi probaltunk tempot tartani es igy eleg hullamzo volt a terheles.
Elejen kicsit kesve indultunk. Hozza tartozik, hogy a baratomnak a bici levetele utan letort a szelep. ugyhogy belsocservel inditottunk. Mellesleg mindenki megvart. Koszi nekik igy utolag is. Kalsz boly jott oszze, kb. 10-en. Jot mentunk az elso EP-ig. Ott pihi. Aztan sajna jo kis boly szetszakadt es tulajdonkeppen csak oten indultunk neki a tavnak. De Totnes olyan tempot diktalt, hogy majd beszartunk. A valtott vezetes eros egy kicsit. a 30 km-bol o vezetett kb 25-t es mi 5-t. Mas kerdes hogy a 45 fokban befujo szebeszel ellen a boly sem adott kello vedelmet. Szoval a masodik EP-ig harman mentunk. Ott pihi. Tibor baratom kifekudt a napra egy kis szint gyujteni, bar sajat bevallasa szerint a vadliait akarta rendezni. Na itt lepett meg Totnes. Innen Smartcake es egy masik kollega kisereteben mentunk vegig. Volt meg egy kis megallo. Prof is beert minket. Onnantol jobb volt egy kicsit. Na nekem ott volt a holtpont.
Innen mar negyen sajna Prof nelkul mentunk. Mindenesetre koszi a ket kolleganak, hogy behuztak minket Tibivel Parkanyig raadasul mocsok jo tempoban. En mar nagyon faradt voltam. Vezetni mar csak annyi erom volt, hogy amikor leszakadtunk, akkor en meg felhuztam a tobbieket a vezetore.
Az utolso 3 km-en levezettunk ez egy laza totyogest jelentett.
Szerintem nem volt itt a csapatszellemel baj. En Buszken voltam Grupis mezben es marhara nem zavart, hogy ki van mellettem. Jo fejek voltak ok is. Engem nem hajt, hogy mindenaron egyutt tekerjunk, mert ez jol latszik, hogy lehetetlen. Mindenki megtalalja a szmara megfelelo felkeszultsegu partnert es akkor mar jo is volt a dolog. En nagyon elveztem. Kihajtottam magam es elfaradtam, de ez igy volt jo. Ha lassabban megyek, akkor nem elveztem volna ennyire, gyorsabban meg egyszeruen nem ment volna.
Igy ora szerint 113km lett 32.4 km/h-s atlaggal es 155-s atlagpulzussal.
A bici oromsport es nekem ez most orom volt. Remelem masnak is.

En a jovo heti Ferto-korre is azt mondanam, hogy induljunk egyutt es majd meglatjuk, hogy ki milyen tempot tart. Ha mindenki kulon bolyban megy akkor is jo lesz, mert a Gruppeto mez akkor is eggye tesz minekt.

udv,
Walter

 

Istyu48

Párkány - szerintem.

 

Nagyon sokan hozzászóltatok már, így nekem csak morzsák maradtak.

 

Eltévedés. Szánom-bánom, de ez egyértelműen az én saram. Párkány határában volt egy tábla, ami Érsekúlyvár ill. Komárom irányokat mutatott. Nekem valahonnan úgy rémlett, hogy Érsekújvár nem jó irány, így mivel nem láttam felfestést, maradt a komáromi irány. Muzslán már gyanús volt a dolog, ezért kétszer is hátraszóltam, nézze már meg valaki a térképet, az enyémet ugyanis eltemettem a hátizsákom mélyére :-(

Hát, egy kicsit későn érkezett a válasz. Sajnálom, ha valakinek bosszúságot okoztam a kerülővel.

 

Tempó. Nem először (és minden bizonnyal nem is utoljára) ér néhányunkat az a vád, hogy száguldunk (egy korombéli vén f...nak ez még hízelgő is lehetne). De a túra során többen is vezettünk, pROF, Mike, Gyuri személyében,  szerintem a többség számára elfogadható és egyenletes tempóban. DE! Többször megfigyeltem, hogy amikor a vezető visszavett, mindig akadt valaki, aki tüstént az élre állt, és nyomta a korábbi tempót!!! Nyilván a gyorsabbak nem akartak lemaradni, így eleve reménytelenné vált, hogy összezárjon a brancs. Ugyanakkor vallom, hogy mindenkinek joga van a saját ízlése szerint tekerni!

 

Bolyozás. Hát, ezt még lapozgatni kell! Helyenként már egész jól ment, de azért voltak "súlyos" gondjaink.  A szeles szakaszokon - néhány példás kivételtől eltekintve - nem igazán akarózott a vezetés a kollégáknak. Pedig ott kellett volna a igazán a segítség. De én tudomásul vettem, közöttünk is vannak sumákok:-)))

 

Szökés. Hát igen. Ezzel megint egy randa dolgot csináltam, nincs is rá mentségem. Nagyon felment bennem a pumpa, úgy éreztem elegem lett az egészből. Igazából nem akartam meglógni, pusztán az motivált, hogy induljunk már valamerre, legyen végre vége a laca-facázásnak!!! Biztos voltam benne, hogy az emelkedőn utólér a brigád. Végül ez csak Gyurinak sikerült. Hálás is vagyok neki, mert végül ő vitt be a célba.

 

Tanulságfélék (elsősorban magamnak). A lényeget már többen leírták, ez pedig nem egyéb mint a közel azonos felkészültségűek témája. Ez lassacskán kimeríti a gumicsont fogalmát.

 

A másik tényező a "demokrácia". Ez ebben a formában egyszerűen NEM működőképes. Ekkora létszám, és ennyire szélsőséges összetételű társulás esetén biztosan nem! Tökéletesen egyetértek a falkavezér intézményével. Legyen valaki, aki képes felmérni az adódó igényeket, összefogja, irányítja, a csapatot. Diktál, határoz, dönt. Ha meg rosszul végzi a dolgát, legfeljebb ő fizeti a sört:-)))

 

Nekem ezúttal is nagyon bejött Szlovákia. Kiváló útviszonyok, türelmes autósok, rendezett és tiszta falvak. A sörről (köszi csiga papa!) és a knédliről nem is szólva.

 

 

CABkero

Párkány röviden !

 

Nagyon jó volt, bár én montis vagyok és nem is akarok országútival járni. Ha valakit hátráltattam bocs, de én nem vettem észre ilyesmit, szerintem remek volt a hangulat. Nagyon örültem, hogy régi játszótársakkal ujra találkoztam és annak is hogy új arcokat ismertem meg. Szerintem egy ilyen eseményen az együtt tekerés a lényeg, a barátkozás, beszélgetés. Ha edzeni akarok akkor egyedül megyek. 

Az utolsó 25 km-et leszámítva tudtam a lépést tartani, s talán még tartalékaim is maradtak. Istyu igazol, hogy az átlagpulzusom csak 137 volt, egy 10-15 még lenne benne, de nem kellett.

Azért Csiga-papának köszönet az utolsó 20 km felvezetéséért.

Szerencsére ott maradtam a közös vacsorán,  ( köszi Istyu ) a bringám óvását ( mindig szemkontaktusban akarom ) nézzétek el nekem.

 

Az eltévedés- na és -  a heppyhez ez is hozzátartozik, szerintem külön jó volt.  

 

Nagyszerű a GRUPPETTO, de egyben kár, hogy a K.T. 2.0-át kezdjük feldarabolni.

Szmog...

Brigabanda

Groppetto

 

Tudom, hogy nem ugyanazok a társaságok, de csak itt elolvasva az elmúlt 2-3 nap beírásait is érezni nemi széthúzást.  Képzeljétek el, milyen nagyszerű lenne minden kerékpáros egy TOPIC-ban.

 

CABkero

Home

Index