Egy
szimpatizáns beszámolója is megfelel elsőre ?
Reggel
érdekes időjárásban készülődtünk. Rövid mez - rövid nadrág melett többségben
volt a termó alsó / felső megoldás. MIKE
korrekt csapatvezetőhöz méltóan elsők között érkezett a rajthelyre. Majd
soban érkeztek a többiek. A 9 órás indulásnál csak a
"renitensek" indultak a Gr.közül. Baloo
rögtön elsietett egy Viktor nevü fiatalemberrel. Jól néztek ki , a mezőny
legalacsonyabb , ill. legmagasabb tagja együtt... Mi 3 BVKK , 3 Gr.szimpatizáns
, valamint Bitor - egy csoportban mentünk. Szokásunkhoz hiven az első Ep.-ig
kemény tempóban , remek váltott vezetéssel haladtunk. Itt szives vendéglátás
fogadott , amit illett nem tovább rohanva elfogadni. Egy kis bringázás után
helyre állt a rend és újra kerékpározni kezdtünk.A vége elött kb. 15
km-rel egyezség alapján 2-2-2 főre szakadtunk , igy értünk be. Közben megérkezett
totnes ,
berger , smartceke
valamint pRof. A hirek
szerint a többieknek kevés volt a 112 km , ezért kicsit rátettek...... Összességében
megvoltam elégedve , jobban ment a tervezettnél. Időt nem irok - ez TT volt.
Még valami , nagyon jó volt az útvonal - kis szintek , kevés autó !
Tessék,
itt az első beszámoló:-)
Kocsival
érkeztem a tett helyszínére. Illetve előtte a Mária Valéria-híd tövében
gyanúsan kék-narancssárgában pompázó, kerékpárokat igazgató egyedekre
lettem figyelmes, így gondoltam illendő üdvözölni a csapatot. Utána már tényleg
mentem nevezi. Kicsit korán érkeztem (8:20), mondták, hogy egy negyed óra múlva
áll fel a rendszer. Addig megpróbáltam kitalálni, mit is vegyek magamra.
Teljesen tanácstalan voltam. Végül 10 perccel 9 előtt egy fekete thermonadrág,
egy ujjatlan futóbolondos és egy ujjas gruppettós mez mellett döntöttem,
ezek tetejébe a thermobéléses gruppettós hosszúujjúval. Ja, meg kamásli a
lábra, bézbólsapka és lájtosabb télikesztyű. Fázós vagyok, na. A rajtnál
meg mindössze 9 fok volt.
9-kor
igencsak nagy volt a mozgolódás, gondoltam megyek az elejével. Miután egy Németh
Viktor nevű ifjú titánnal könnyedebb iramban is magunk maradtunk az elején,
elkezdtük tolni rendesebben. A srác nem az a cidrizős. Volt rajta egy rövidujjú
mez (amikor megkérdeztem, nem fázik-e, megnyugtatott, hogy vett alá trikót.
Hm...) Viszont ennek értelmében neki muszály volt igen gyorsan bemelegednie,
így rálépett a pedálra, és soha nem akart leszállni róla. Némiképp eltérő
a stílusunk. Ő addig nyomja, amíg le nem fordul a bicajról, én már kissé
megfontoltabban haladok, ha lehet. Hiába, a 11 évnyi korkülönbség. Ja, meg
ő az 55 kilójával könnyen áll ki a nyeregből az emelkedőkön, nekem attól
csak az egekbe szökik a pulzusom, gyorsabb nem leszek. Habár eredetileg úgy
gondoltam, emelkedők itt nem lesznek. Nagyok nem is voltak, csak sok kis hullám.
Összejött belőlük a végére 400 méter szint. A felvidéki síkság trükkjei:-)
Az első óra végén 32-es volt az átlagunk, az ellenőrzőponton gyorsan végignéztük
a kastélyt (csodaszép volt, a szlovák sporttátrsak szerint néhány éve -
" a szoci óta" - építették ujjá, addig talán még az
ablakkeretek is hiányoztak. Bapuék kimondottan gyorsan jöttek utánunk. Ahogy
saccoltam, akkoriban 30-es átlag fölött is lehettek talán. Ennyit a
"megfontolt, kényelmes"tempójukról:-)
Sajnos
közbejött egy vasúti sorompó, ahol vagy 5 percet vesztegeltünk, pont elég
volt arra, hogy teljesen kihűljenek az izmaim. Utána néhány kilométeren át
úgy mozogtam mint a berozsdásodott bádog favágó. Úgy féltávnál rázódtam
helyre, akkor meg a 60 kilométernél elhelyezett ellenőrzőpont miatt kellett
fékezni. A következő dombokon szép lassan agonizáltam Viktor mögött vagy
200 méterrel.
A
második óra végén 64.5 kilométert mutatott az órám.
Akkor
már a második banánomon és második power bar energiaszeletemen is túljutottam.
Ez a második ragacsos undormány csodákat tett. Vagy megfordult a szél, vagy
elkezdett lejteni, vagy mittudom én mi történt. A lényeg, hogy megint együtt
mentünk, mi több én toltam elöl vagy 5 kilit 34 és 40 közötti sebességgel.
Visszaértünk a Párkány felé vezető útra, onnan már végig hátszél
volt.
Három
óra elteltével 98.3 megtett kilométert jelzett az órám.
Kissé
elkavartunk Madar után, így a helyes úttal párhuzamosan, egy jó minőségű,
de autók által szinte egyáltalán nem használt betoncsíkon nyomultunk.
Tudtam, hogy így hiányozni fog a 113 kilométerből vagy hat, ezért a végén
nem fordultam be a gimnázium felé, hanem elindultam Kassa irányába. Akkor
persze már a hátát sem láttam a kollégának, a végén elindult, mint akit
puskából lőttek ki.
110
kilométernél úgy döntöttem, hogy nekiállok leveztni. Végül 115 kilométerre
jött ki az egész 3:36 óra alatt. Ez nettó idő.
Összességében
jó érzésekkel tömtem magamba a reggeliről megmaradt carbonaraszószos
spagetti maradékát kézzel (evőeszköz nem akadt a helyszínen, otthonról
meg nem vittem). Menet közben elfogyott három banán és három powerbar,
valamint másfél liter mézes, enyhén sózott ásványvíz. Hogy azóta mit tömtem
még magamba, azt most nem sorolnám fel.
Két
érdekes adat még: az átlagpulzusom 142 lett, a max meg 158. Kicsit fáradt
voltam a héten korábban elkövetett 10 órányi edzéstől, szerintem ezért
nem ment följebb, de ezen nem bánkódom olyan nagyon:-)
Akik
fél 2-ig célba értek, azokkal tudtam még beszélgetni, de aztán jönnöm
kellett Dunaújvárosba. A nap fénypontja az volt, amikor a 3 éves fiamat megláttam
az anyósomék utcájában a születésnapjára egy hete adományozott kis bringájával.
Nagyon ügyesen nyomult, teljesen kész voltam tőle. Mondtam is, hogy még néhány
év, és megyünk együtt túrázni:-)))
Baloo
Szeretném
megköszönni mindenkinek (Maci, prof kösz a szélárnyékért, plusz különös
tekintettel csiga papának és a 4-es boly többi tagjának) aki segített a Párkányi
100 km-es TT-n. Erős, sőt durva Forma1-es célzással: többek között az
volt a gáz az erőhiányon kívül, hogy elb*tam a gumiválasztást és a képen
látható bütyköst tettem fel, pontosabban lusta voltam feltenni másikat.
Tipikus... :-( Ettől függetlenül nem bántam meg! Üdv. mindenkinek! :-)
Hát
igen. Nekünk 126 lett. Jártunk : Muzslán meg a Duna-parton aztán Búcs-on
is. Egyiket sem kellett volna. Az utolsó 30km.-ert jól megnyomtuk, így
valamit szépítettünk az átlagon. Majdnem 27-vagy 28? lett.
Miattam
történt a túlóra, levontam a konzekvenciát. Ezután egyedül megyek. Navigáljon
mindenki magának, ahogy tud.
:-)))
Párkány:
Ez a vélemény a képzelet szülötte, bármilyen azonosság, hasonlóság,
csak a véletlen műve lehet.
Azzal a céllal indultam, hogy egy jó nagy boly/csapat részeként, a tekerést,
mint erőkifejtés, szép táj, jó idő, kedves emberek, kaland, na, ezt is meg
tudtam csinálni, stb, összefésüljük az együttjátszás/alkalmazkodás/bolyozás
élményével, elvégre egy saját mezzel többiektől megkülönböztetett társaság
része lennék, vagy mi a fene.
Tudom, hogy művelt,kitanult ember először a jókat mondja és utána jön a
" de", az is tompítva. Megfordítom.
Egy ilyen vegyes társaságot ( 5-6 monti/ 1-2 bütykös gumi, évi 100 és 1000
km -t tekerők, többi outi ) nehéz egyben tartani.
Kisérletet sem tettünk rá.
Egy laza túrán. TT-n.
Sörözés, knédlizés...hmm.
Volt egy hallgatólagosan elfogadott, 9:30 indulási időpont.
Elindultunk 9.24 -kor.
29-35km/h tempó az elején, teljes szétszakadás.
Annyira siettünk, hogy a legalább 4 pályás vasúti sinekre is ráhajtottunk,
pedíg, már jó ideje piros volt és csillingelt.
A leszakadók példamutató ( szó szerint ) sörözéssel hívták fel a többiek
figyelmét ezen visszásságokra. :)
Sikerrel.
Javaslataim:
Minden túrát kezdjünk a végén.
Fogadjuk el, hogy mindenki olyan tempót megy, amilyet akar, ha összejön a közös
tekerés jó, ha nem, nem.
De ne vetítsünk ide a túra előtt.
Remélem senkit sem sértettem meg, ez nem személyekről szól. ( na)
Rendkívüli, szimpatikus emberekkel volt lehetőségem megismerkedni, tekerni.
Jövő héten, Fertőkörön, sztem próbáljuk meg újra.
Hazafelé Komáromban elsőbbséget adtam a zebrán átsétáló gyalogosoknak,
hátulról egy srác megtisztelte a ventómat, fék nélkül, maradandó alakváltozást
okozva.
Szerencsére nem lett sérülés, helyszínelés, nem én voltam a hibás,
szerencsére.
Én például
nagyon jól éreztem magam. Nem akartam egy grupist se megalázni, igy szerényen
középen vagy hátul haladtam, Istyuékat is hagytam megszökni a vége felé.
Az általam mért átlag azért nem mérvadó, mert a felemás nullázásnak köszönhetően
az előző napi budapesti felvonulást is belemérte, amire inkább a kerékpáros
vánszorgás kifejezés illik. Ennek fényében a 20 fölötti átlag a két
napra nem tűnik rossznak. No és a lényeg, a képek:Párkány
TT
Hali!
walterd
Párkány
(kicsit megkesve, de nem voltam netkozelben.)
Szoval en nagyon elveztem. Szep taj, dimb-domb hullamvasut. Eleg alattomos, mert
szt hinne az ember, hogy nem komoly de mi probaltunk tempot tartani es igy eleg
hullamzo volt a terheles.
Elejen kicsit kesve indultunk. Hozza tartozik, hogy a baratomnak a bici levetele
utan letort a szelep. ugyhogy belsocservel inditottunk. Mellesleg mindenki
megvart. Koszi nekik igy utolag is. Kalsz boly jott oszze, kb. 10-en. Jot
mentunk az elso EP-ig. Ott pihi. Aztan sajna jo kis boly szetszakadt es
tulajdonkeppen csak oten indultunk neki a tavnak. De Totnes olyan tempot diktalt,
hogy majd beszartunk. A valtott vezetes eros egy kicsit. a 30 km-bol o vezetett
kb 25-t es mi 5-t. Mas kerdes hogy a 45 fokban befujo szebeszel ellen a boly sem
adott kello vedelmet. Szoval a masodik EP-ig harman mentunk. Ott pihi. Tibor
baratom kifekudt a napra egy kis szint gyujteni, bar sajat bevallasa szerint a
vadliait akarta rendezni. Na itt lepett meg Totnes. Innen Smartcake es egy masik
kollega kisereteben mentunk vegig. Volt meg egy kis megallo. Prof is beert
minket. Onnantol jobb volt egy kicsit. Na nekem ott volt a holtpont.
Innen mar negyen sajna Prof nelkul mentunk. Mindenesetre koszi a ket kolleganak,
hogy behuztak minket Tibivel Parkanyig raadasul mocsok jo tempoban. En mar
nagyon faradt voltam. Vezetni mar csak annyi erom volt, hogy amikor
leszakadtunk, akkor en meg felhuztam a tobbieket a vezetore.
Az utolso 3 km-en levezettunk ez egy laza totyogest jelentett.
Szerintem nem volt itt a csapatszellemel baj. En Buszken voltam Grupis mezben es
marhara nem zavart, hogy ki van mellettem. Jo fejek voltak ok is. Engem nem
hajt, hogy mindenaron egyutt tekerjunk, mert ez jol latszik, hogy lehetetlen.
Mindenki megtalalja a szmara megfelelo felkeszultsegu partnert es akkor mar jo
is volt a dolog. En nagyon elveztem. Kihajtottam magam es elfaradtam, de ez igy
volt jo. Ha lassabban megyek, akkor nem elveztem volna ennyire, gyorsabban meg
egyszeruen nem ment volna.
Igy ora szerint 113km lett 32.4 km/h-s atlaggal es 155-s atlagpulzussal.
A bici oromsport es nekem ez most orom volt. Remelem masnak is.
En a jovo heti Ferto-korre is azt mondanam, hogy induljunk egyutt es majd
meglatjuk, hogy ki milyen tempot tart. Ha mindenki kulon bolyban megy akkor is
jo lesz, mert a Gruppeto mez akkor is eggye tesz minekt.
udv,
Walter
Párkány
- szerintem.
Nagyon
sokan hozzászóltatok már, így nekem csak morzsák maradtak.
Eltévedés. Szánom-bánom, de ez egyértelműen az én saram. Párkány
határában volt egy tábla, ami Érsekúlyvár ill. Komárom irányokat
mutatott. Nekem valahonnan úgy rémlett, hogy Érsekújvár nem jó
irány, így mivel nem láttam felfestést, maradt a komáromi irány. Muzslán
már gyanús volt a dolog, ezért kétszer is hátraszóltam, nézze már
meg valaki a térképet, az enyémet ugyanis eltemettem a hátizsákom mélyére
:-(
Hát,
egy kicsit későn érkezett a válasz. Sajnálom, ha valakinek bosszúságot
okoztam a kerülővel.
Tempó.
Nem először (és minden bizonnyal nem is utoljára) ér néhányunkat az a vád,
hogy száguldunk (egy korombéli vén f...nak ez még hízelgő is
lehetne). De a túra során többen is vezettünk, pROF, Mike, Gyuri személyében, szerintem
a többség számára elfogadható és egyenletes tempóban. DE! Többször
megfigyeltem, hogy amikor a vezető visszavett, mindig akadt valaki, aki tüstént
az élre állt, és nyomta a korábbi tempót!!! Nyilván a gyorsabbak
nem akartak lemaradni, így eleve reménytelenné vált, hogy összezárjon
a brancs. Ugyanakkor vallom, hogy mindenkinek joga van a saját ízlése
szerint tekerni!
Bolyozás.
Hát, ezt még lapozgatni kell! Helyenként már egész jól ment, de azért
voltak "súlyos" gondjaink. A szeles szakaszokon - néhány
példás kivételtől eltekintve - nem igazán akarózott a vezetés a kollégáknak.
Pedig ott kellett volna a igazán a segítség. De én tudomásul vettem,
közöttünk is vannak sumákok:-)))
Szökés.
Hát igen. Ezzel megint egy randa dolgot csináltam, nincs is rá mentségem.
Nagyon felment bennem a pumpa, úgy éreztem elegem lett az egészből. Igazából
nem akartam meglógni, pusztán az motivált, hogy induljunk már valamerre,
legyen végre vége a laca-facázásnak!!! Biztos voltam benne, hogy az emelkedőn
utólér a brigád. Végül ez csak Gyurinak sikerült. Hálás is
vagyok neki, mert végül ő vitt be a célba.
Tanulságfélék (elsősorban magamnak). A lényeget már többen leírták, ez pedig
nem egyéb mint a közel azonos felkészültségűek témája. Ez lassacskán
kimeríti a gumicsont fogalmát.
A
másik tényező a "demokrácia". Ez ebben a formában egyszerűen
NEM működőképes. Ekkora létszám, és ennyire szélsőséges összetételű
társulás esetén biztosan nem! Tökéletesen egyetértek a falkavezér intézményével.
Legyen valaki, aki képes felmérni az adódó igényeket, összefogja, irányítja,
a csapatot. Diktál, határoz, dönt. Ha meg rosszul végzi a dolgát,
legfeljebb ő fizeti a sört:-)))
Nekem
ezúttal is nagyon bejött Szlovákia. Kiváló útviszonyok, türelmes autósok,
rendezett és tiszta falvak. A sörről (köszi csiga papa!) és a knédliről
nem is szólva.
Párkány
röviden !
Nagyon
jó volt, bár én montis vagyok és nem is akarok országútival járni. Ha
valakit hátráltattam bocs, de én nem vettem észre ilyesmit, szerintem remek
volt a hangulat. Nagyon örültem, hogy régi játszótársakkal ujra találkoztam
és annak is hogy új arcokat ismertem meg. Szerintem egy ilyen eseményen az
együtt tekerés a lényeg, a barátkozás, beszélgetés. Ha edzeni akarok
akkor egyedül megyek.
Az
utolsó 25 km-et leszámítva tudtam a lépést tartani, s talán még tartalékaim
is maradtak. Istyu igazol, hogy az átlagpulzusom csak 137 volt, egy 10-15 még
lenne benne, de nem kellett.
Azért
Csiga-papának köszönet az utolsó 20 km felvezetéséért.
Szerencsére
ott maradtam a közös vacsorán, ( köszi Istyu ) a bringám óvását (
mindig szemkontaktusban akarom ) nézzétek el nekem.
Az
eltévedés- na és - a heppyhez ez is hozzátartozik, szerintem külön
jó volt.
Nagyszerű
a GRUPPETTO, de egyben kár, hogy a K.T. 2.0-át kezdjük feldarabolni.
Szmog...
Brigabanda
Groppetto
Tudom,
hogy nem ugyanazok a társaságok, de csak itt elolvasva az elmúlt 2-3 nap beírásait
is érezni nemi széthúzást. Képzeljétek el, milyen nagyszerű lenne
minden kerékpáros egy TOPIC-ban.
CABkero